Latest News Archive

Please select Category, Year, and then Month to display items
Previous Archive
27 August 2019 | Story Valentino Ndaba | Photo Pierce van Heerden
Prof Brownhilder Neneh
Prof Brownhilder Neneh’s research paper was selected as Highly Commended in the 25th annual Emerald Literati Awards for Excellence.

Customer orientation is a firm strategic capability that enables businesses to identify opportunities that can be exploited to improve their performance outcomes. However, the gap between this capability and actual firm performance is quite wide when it comes to Small and Medium Enterprises (SMEs), possibly because of the limited resources to effectively utilise this capability. So what can be done to ensure that all businesses that have this capability benefit from it?

This is the question which a paper by Prof Brownhilder Neneh seeks to address. The article, titled Customer orientation and SME performance: the role of networking ties, was recently published in the African Journal of Economic and Management Studies. Both the theoretical weight and practical implications of the research led to the journal’s editorial team selecting the article as Highly Commended in the 2019 Emerald Literati Awards. 

Finding solutions to real-world problems 

Not only is Prof Neneh responsible for innovating the way she leads as the Head of the Business Management Department at the University of the Free State (UFS), but her goal is to also constantly impact the way problems are solved in the business world. “Growing up, I was always fascinated about entrepreneurial stories, how people start and grow their businesses. However, I later learned that businesses had a very high failure rate,” she says. 

“As such, given the significant role that entrepreneurship plays in economic growth and addressing socioeconomic issues in our societies, I became motivated to find evidence-based solutions that could be implemented by businesses to enhance their chances of success.”

Research goals

Prof Neneh says her outlook for the future is “to continue producing high-quality research that can make a meaningful impact in advancing both the theory and practice of entrepreneurship”.

Seeing that governments the world over are increasingly depending on entrepreneurship for economic growth and addressing most of the existing socioeconomic issues, evidence-based entrepreneurship is increasingly needed. For Prof Neneh, moving forward means continuing to channel focus in this area.

News Archive

UV belê in gehalte met strategiese fokusgroepe - Volksblad
2006-02-09

Verslaggewer
DIE Universiteit van die Vrystaat (UV) gaan vanjaar R10 miljoen beskikbaar stel om sekere van sy akademiese en navorsingsaktiwiteite in strategiese fokusgroepe te bedryf.

 

Volgens prof. Frederick Fourie, rektor en visekanselier van die UV, is hierdie ’n belegging in gehalte wat sal help om die UV nasionaal en internasionaal van ander universiteite in die wêreld te onderskei.

Tydens die amptelike opening van die UV verlede week het Fourie beklemtoon dat die strategiese fokusgroepe veel meer behels as net ’n herorganisering van gevestigde navorsingsgebiede.

“Sulke fokusgroepe behels ’n gefokusde deskundigheidsgebied en nie slegs navorsing nie, maar ook sterk voorgraadse en veral nagraadse onderrig en ’n potensieel sterk wetenskaplike grondslag vir samelewingsdiens.

“Strategiese fokusgroepe sal georganiseer word op die grondslag dat hierdie kennisgebiede op kort termyn die vlagskepe van die UV kan word. Dit beteken dat hierdie die gebiede is waarin die UV nou of in die toekoms waarskynlik ’n kompeterende voorsprong sal hê.”
Hy het gesê dit is belangrik dat die UV hom in die volgende fase van sy ontwikkeling posisioneer, nie net as ’n goeie onderrig- en navorsingsuniversiteit nie, maar ook as ’n universiteit wat in strategies belangrike kennisgebiede uitblink. Dit is noodsaaklik om energie en hulpbronne so te rig.

Nie alle akademiese en navorsingsaktiwiteite gaan egter hierdeur geraak word nie. ’n Breë ondersteuningsgrondslag is die afgelope paar jaar geskep vir uitnemende navorsing deur alle akademiese personeellede in hul eie navorsingsgebiede. Dié inisiatief sal naas die nuwe fokusgroepinisiatief steeds voortgaan.

Fourie sê die strategiese fokusgroepbenadering sal in lyn wees met die benadering wat ontwerp word deur die Nasionale Navorsingsraad (NNR) om nasionale prioriteite in berekening te bring. Breedweg is die vyf strategiese gebiede vir die UV voorlopig die volgende:
1. Voedselproduksie, voedselgehalte en voedselsekuriteit vir Afrika.
2. Ontwikkeling en streeksontwikkeling binne die Afrika-konteks.
3. Maatskaplike transformasie binne die Suider-Afrikaanse en Afrika-konteks.
4. Waterhulpbron- en ekostelselbestuur.
5. Tegnologie vir die toekoms. (’n Aparte fokusgroep rakende die chemiese nywerheid kan dalk bepaal word).

“Binne elk van hierdie gebiede kan ’n aantal nisgebiede geïdentifiseer word. Die fokusgebiede dek sowel die geestes- as die natuurwetenskappe, maar uiteraard kan en moet dit nie alles vir almal probeer wees nie,” sê Fourie.

Die presiese formulering en inhoud van die fokus- en nisgebiede sal nog bepaal word tydens gesprekke op die kampus. Dit sal met die hulp van kundiges buite die UV geskied.
Hy sê dit het sin dat ’n mediumgrootte universiteit soos die UV sy menslike hulpbronne, infrastruktuur, finansiële hulpbronne en intellektuele kundigheid sal konsentreer om te verseker dat ’n bydrae gelewer word tot Bloemfontein, die Vrystaat, die land en die Afrika-vasteland.

Hy sê van die uitvloeisels kan ’n belangrike impak op nywerheidsontwikkeling hê, byvoorbeeld in die chemiese bedryf, en dit mag ook ’n grondslag skep vir samewerking met provinsiale, nasionale en internasionale vennote.

Behalwe die R10 miljoen vir die vestiging van die fokusgroepe is daar die afgelope paar jaar groot bedrae beskikbaar gestel vir talle projekte om gehalte in onderrig en leer, in navorsing en ander gebiede te verbeter.

Berig verskyn in Volksblad - Dinsdag, 7 Februarie 2006

We use cookies to make interactions with our websites and services easy and meaningful. To better understand how they are used, read more about the UFS cookie policy. By continuing to use this site you are giving us your consent to do this.

Accept