Latest News Archive

Please select Category, Year, and then Month to display items
Previous Archive
02 January 2024 | Story Igno van Niekerk | Photo Igno van Niekerk
Tafadzwa Maramura
Dr Tafadzwa Maramura participated in a study on couplepreneurs and ways in which they influence their children to become better entrepreneurs.

After years of hard work, the lonely entrepreneur rode off into the sunset. No family. No one to share the lived experience with. The entrepreneurial journey can be a recipe for loneliness. However, it does not have to be, you can enjoy an entrepreneurial family that leaves a legacy.

Dr Tafadzwa C Maramura, Senior Lecturer in the Department of Public Administration and Management at the UFS participated in a study with Drs Eugine Maziriri (University of Johannesburg), Miston Mapuranga (University of Pretoria), Brighton Nyagadza (Marondera University of Agricultural Sciences) on couplepreneurs and ways in which they influence their children to become better entrepreneurs. The interinstitutional study drew on several fields of expertise and was a fresh addition to the research on access to water that Dr Maramura is doing.

Couplepreneurship is a concept that explains businesses owned and operated by married and/or cohabiting couples. According to Dr Maramura: “The development of couplepreneurship in South Africa as an emerging economy has led to increasing interest in the study of how kids are inspired and/or influenced by their parents towards starting their own and to participate in the already existing family enterprises.”

Nurturing entrepreneurial potential

Couplepreneurs are in a great position to raise kidpreneurs. Who better to listen to the heroic stories of how mom and dad started off with a big dream, growth mindsets, and steadfast commitment to building their business than their offspring? Like teaching a person how to fish rather than giving them fish, couplepreneurs do not hand their kids a business, they teach them how to run and grow a business.

Dr Maramura believes that nurturing an entrepreneurial potential is the result of “encouraging resilience, adaptability, and a willingness to embrace failure, even as a learning opportunity”. Combine this with an environment that promotes creativity, critical thinking, and problem-solving skills, and you have the recipe for a kidpreneur to become an entrepreneur. Now add more ingredients: parents who offer support, mentorship, and exposure to diverse experiences. Put it in the heated oven called business – and you have created the meal all entrepreneurs crave: Legacy.

News Archive

UV belê in gehalte met strategiese fokusgroepe - Volksblad
2006-02-09

Verslaggewer
DIE Universiteit van die Vrystaat (UV) gaan vanjaar R10 miljoen beskikbaar stel om sekere van sy akademiese en navorsingsaktiwiteite in strategiese fokusgroepe te bedryf.

 

Volgens prof. Frederick Fourie, rektor en visekanselier van die UV, is hierdie ’n belegging in gehalte wat sal help om die UV nasionaal en internasionaal van ander universiteite in die wêreld te onderskei.

Tydens die amptelike opening van die UV verlede week het Fourie beklemtoon dat die strategiese fokusgroepe veel meer behels as net ’n herorganisering van gevestigde navorsingsgebiede.

“Sulke fokusgroepe behels ’n gefokusde deskundigheidsgebied en nie slegs navorsing nie, maar ook sterk voorgraadse en veral nagraadse onderrig en ’n potensieel sterk wetenskaplike grondslag vir samelewingsdiens.

“Strategiese fokusgroepe sal georganiseer word op die grondslag dat hierdie kennisgebiede op kort termyn die vlagskepe van die UV kan word. Dit beteken dat hierdie die gebiede is waarin die UV nou of in die toekoms waarskynlik ’n kompeterende voorsprong sal hê.”
Hy het gesê dit is belangrik dat die UV hom in die volgende fase van sy ontwikkeling posisioneer, nie net as ’n goeie onderrig- en navorsingsuniversiteit nie, maar ook as ’n universiteit wat in strategies belangrike kennisgebiede uitblink. Dit is noodsaaklik om energie en hulpbronne so te rig.

Nie alle akademiese en navorsingsaktiwiteite gaan egter hierdeur geraak word nie. ’n Breë ondersteuningsgrondslag is die afgelope paar jaar geskep vir uitnemende navorsing deur alle akademiese personeellede in hul eie navorsingsgebiede. Dié inisiatief sal naas die nuwe fokusgroepinisiatief steeds voortgaan.

Fourie sê die strategiese fokusgroepbenadering sal in lyn wees met die benadering wat ontwerp word deur die Nasionale Navorsingsraad (NNR) om nasionale prioriteite in berekening te bring. Breedweg is die vyf strategiese gebiede vir die UV voorlopig die volgende:
1. Voedselproduksie, voedselgehalte en voedselsekuriteit vir Afrika.
2. Ontwikkeling en streeksontwikkeling binne die Afrika-konteks.
3. Maatskaplike transformasie binne die Suider-Afrikaanse en Afrika-konteks.
4. Waterhulpbron- en ekostelselbestuur.
5. Tegnologie vir die toekoms. (’n Aparte fokusgroep rakende die chemiese nywerheid kan dalk bepaal word).

“Binne elk van hierdie gebiede kan ’n aantal nisgebiede geïdentifiseer word. Die fokusgebiede dek sowel die geestes- as die natuurwetenskappe, maar uiteraard kan en moet dit nie alles vir almal probeer wees nie,” sê Fourie.

Die presiese formulering en inhoud van die fokus- en nisgebiede sal nog bepaal word tydens gesprekke op die kampus. Dit sal met die hulp van kundiges buite die UV geskied.
Hy sê dit het sin dat ’n mediumgrootte universiteit soos die UV sy menslike hulpbronne, infrastruktuur, finansiële hulpbronne en intellektuele kundigheid sal konsentreer om te verseker dat ’n bydrae gelewer word tot Bloemfontein, die Vrystaat, die land en die Afrika-vasteland.

Hy sê van die uitvloeisels kan ’n belangrike impak op nywerheidsontwikkeling hê, byvoorbeeld in die chemiese bedryf, en dit mag ook ’n grondslag skep vir samewerking met provinsiale, nasionale en internasionale vennote.

Behalwe die R10 miljoen vir die vestiging van die fokusgroepe is daar die afgelope paar jaar groot bedrae beskikbaar gestel vir talle projekte om gehalte in onderrig en leer, in navorsing en ander gebiede te verbeter.

Berig verskyn in Volksblad - Dinsdag, 7 Februarie 2006

We use cookies to make interactions with our websites and services easy and meaningful. To better understand how they are used, read more about the UFS cookie policy. By continuing to use this site you are giving us your consent to do this.

Accept